Παρασκευή, 22 Μαΐου 2015

+ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΑΤΕΡΩΝ Α΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
       Σήμερα η Αγία μας Εκκλησία τιμα την μνήμη των 318 Πατέρων της Α΄Οικουμενικης Συνόδου. Συγκεντρώθηκαν το 325 στην Νίκαια της Βιθυνίας κληρικοί της αυτοκρατορίας όλων των βαθμίδων (Επίσκοποι, Πρεσβύτεροι, Διάκονοι) για να αντιμετωπίσουν ένα πρόβλημα. Ποιο ηταν το πρόβλημα; Το πρόβλημα ηταν ότι ένας ιερέας της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου ονόματι Άρειος έλεγε πως ο Κύριος ημων Ιησους Χριστός δεν ηταν Θεός αλλά ένα δημιούργημα του Θεου, όπως είμαστε και εμεις.
       Όπως καταλαβαίνουμε, δεν μπορει ο κάθε χριστιανός να λέει ό,τι θέλει. Από την στιγμή που είμαστε μέλη της Εκκλησίας πρέπει να μαθαίνουμε το Πιστεύω της Εκκλησίας για να ζουμε ενωμένοι μεταξύ μας και με τον Θεό. Αν η πίστη μας δεν ταιριάζει με το Πιστεύω της Εκκλησίας, τότε κινδυνεύουμε. Ποιος είναι ο κίνδυνος; Ο κίνδυνος είναι να χάσουμε τον δρόμο που οδηγει στην αγιότητα.
       Συγκεντρώνονται, λοιπόν, στην Νίκαια άγιοι άνθρωποι για να διατυπώσουν αυτό το οποιο βιώνουν. Δηλαδή, στην αιρετική διδασκαλία του Αρείου έρχονται οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας και παρουσιάζουν την αγιοπνευματική τους εμπειρία. Λένε, δηλαδή, ότι αυτά που λέει ο Άρειος δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, διότι εμεις με την ένωσί μας με τον Χριστό εν Αγίω Πνεύματι μέσα στην Εκκλησία αποφαινόμαστε πως ο Χριστός είναι τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος. Ο Άρειος δουλεύει με το μυαλό, οι Άγιοι Πατέρες δουλεύουν με την κάθαρσι από τα πάθη, με την προσευχή, με την Μυστηριακή ζωή και αυτά που λένε δεν τα βγάζουν από το μυαλό τους αλλά είναι ό,τι τους φανερώνει ο Θεός.
       Έτσι, καταδικάζεται ο Άρειος, τον διώχνουν από την Εκκλησία οι πνευματοφόροι Πατέρες, όχι διότι τον μισουν αλλά αυτό που κάνουν μοιάζει με αυτό που κάνει ένας γιατρός. Όταν ένα μέλος του σώματος σαπίση, το κόβει για να μην μολυνθη όλο το σωμα. Η Εκκλησία είναι ένα εργοστάσιο που βγάζει Αγίους. Εάν ο καθένας μπορει να νοθεύει την διδασκαλία της Εκκλησίας, τότε ο κίνδυνος είναι, όπως αναφέραμε και πρίν, να χαθη ο δρόμος της Αγιότητας. Αλλά, τότε, επεμβαίνει ο Θεός και λέει: «η Εκκλησία είναι το Σωμα του Χριστου το παρατεινόμενον εις τους αιωνας. Η Εκκλησία είναι ο προθάλαμος της Βασιλείας των Ουρανων. Η Εκκλησία είναι η Βασιλεία των Ουρανων επί της γης. Μέσα στην Εκκλησία οι άνθρωποι προγεύονται τον Παράδεισο. Εάν το αλάτι χάση την αρμύρα του, τότε τι να το κάνουμε; Εάν εσεις οι Χριστιανοί δεν κρατατε την Πίστη σας, τότε γιατί να κρατάω αυτόν τον κόσμο;».
       Επειδή, λοιπόν, οι Κληρικοί έχουν να δώσουν λόγο στον Θεό για το θέμα της πίστης, γι΄αυτό είναι υποχρεωμένοι να υπενθυμίζουν παντου και πάντοτε την μοναδική αλήθεια της Εκκλησίας. Αυτή είναι μία κύρια αποστολή τους. Ο αληθινός λόγος δείχνει τον δρόμο της ζωης. Ο αληθινός λόγος βγάζει από τα αδιέξοξα της καθημερινότητας. Ο αληθινός λόγος γιατρεύει. Ο αληθινός λόγος παρηγορει. Ο αληθινός λόγος, και όχι ο αιρετικός, μας δένει με τον αληθινό Θεό, με τον αληθινό Χριστό. Ο αληθινός λόγος μας βοηθα να αντιμετωπίζουμε και τον ίδιο τον θάνατο.
Γι΄αυτό και στις ημέρες μας, που ο καθένας λέει ό,τι του κατέβει, όλοι οι Χριστιανοί έχουν υποχρέωσι να φανερώνουν την Αλήθεια, τον Χριστό, με τα λόγια τους, με τα έργα τους, με το φωτεινό τους παράδειγμα. Βέβαια, για να γίνη αυτό πρέπει να ακολουθουμε τους Αγίους της Εκκλησίας μας. Κάνε ό,τι κάνω, μας λέει ο κάθε Άγιος. Αγάπα τον Χριστό πάνω απ΄όλα και όλα σου τα προβλήματα θα βρουν την λύσι τους για το πνευματικό σου συμφέρον.
 Ο Χριστός είναι άνθρωπος αλλά είναι και Θεός. Ως άνθρωπος ο Χριστός ειχε σωμα, ψυχή αλλά το Πρόσωπό του είναι το δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος. Ο Χριστός μας ενώνει με τον Θεό, μας χαρίζει την αιώνια ζωή και μας βοηθα να ζουμε και εδώ καλά. Σ΄αυτήν την ζωή ζει καλά όχι όποιος επιδίδεται στις ηδονές και τις απολαύσεις (άλλωστε για κάθε ηδονή υπάρχει και το τίμημα, η αντίστοιχη οδύνη που θα πληρώσει όποιος την γευθει) αλλά εκεινος που καθαρίζει τον εαυτό του από τα πάθη, γίνεται κατοικητήριο του Αγίου Πνεύματος, δεν περιμένει τον θάνατο για να δη που θα πάει αλλά ζει από τώρα στον Παράδεισο.
Και σήμερα, λοιπόν, καλούμεθα να πολεμήσουμε τον Αρειανισμό και κάθε –ισμό που είναι αντίθετος με αυτά που φανερώνει ο Θεός σε όσους τον αγαπουν και εφαρμόζουν τις εντολές Του. Ο πόλεμός μας, βέβαια, πρέπει να γίνεται και με τον σωστό τρόπο, και ενεργουμε σωστά όταν είμεθα «επόμενοι τοις αγίοις πατράσιν», όταν ακολουθουμε τους Αγίους της Εκκλησίας μας.

 https://www.youtube.com/user/KERMENI

Δεν υπάρχουν σχόλια: