Κυριακή Α΄ Λουκά (Λουκ. 5,1-11) «10. μὴ φοβοῦ· ἀπὸ τοῦ νῦν ἀνθρώπους ἔσῃ ζωγρῶν. 11. καὶ καταγαγόντες τὰ πλοῖα ἐπὶ τὴν γῆν, ἀφέντες ἅπαντα ἠκολούθησαν αὐτῷ». (+ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ, Η
κλήση των μαθητων, «δεῦτε ὀπίσω μου καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων» (Ματθ. 4,19)).
Στο σημερινό ευαγγελικό ανάγνωσμα ο Χριστός προσκαλεί τους μαθητές να
Τον ακολουθήσουν.
Τι σημαίνει «κλήσι»; «Κλησι»σημαίνει«κάλεσμα»,σημαίνει«πρόσκλησι»,σημαίνει«κάλεσμα κάποιου γιανα αναλάβειένα ορισμένο έργο»(Ετυμολογία:
κλῆσις < καλῶ).
Καλει ο Θεός, στην Παλαιά Διαθήκη, τον Αβραάμ «ἔξελθε ἐκ τῆς γῆς σου καὶ ἐκ τῆς συγγενείας σου καὶ ἐκ τοῦ οἴκου τοῦ πατρός σου καὶ δεῦρο εἰς τὴν γῆν, ἣν ἄν σοι δείξω» καὶ ο Αβραάμ «ἐπορεύθη καθάπερ ἐλάλησεν αὐτῷ Κύριος» (Γεν. 12). Καλει ο Θεός τον
Μωυση για να ελευθερώση τον λαό Του: «Μωυσῆ, Μωυσῆ» Και ο Μωυσής διστάζει στην αρχή: «Ποιος είμαι εγώ, για να πάω στον Φαραώ, και να
βγάλω τους γιους Ισραήλ από την Αίγυπτο;» (εξ.
3)· καλει τον Ησαΐα λέγοντάς του «τίνα ἀποστείλω, καὶ
τίς πορεύσεται πρὸς τὸν
λαὸν τοῦτον;» και ο Ησαΐας απαντα «ἰδοὺ
ἐγώ εἰμι·
ἀπόστειλόν
με» (Ης. 6).
Καλει ο Χριστός, στην Καινή Διαθήκη, απλούς ανθρώπους
της Παλαιστίνης για να γίνουν Μαθητές
Του και Απόστολοί Του, καλει ο Χριστός όλους τους ανθρώπους, μέσω των Μαθητων
Του να γίνουν μέλη της Εκκλησίας Του· καλει και όλους εμας ο Χριστός, αφου
είμαστε βαπτισμένοι και ενεργά μέλη της Εκκλησίας Του, να γίνουμε Άγιοι.
Δεν ζητάει ο Θεός από όλους τους ανθρώπους να
εκτελέσουν το ίδιο έργο μέσα στην Εκκλησία Του. Άλλωστε όπως στον ανθρώπινο
οργανισμό υπάρχουν διάφορα όργανα με την δική του λειτουργία το καθένα, έτσι
και στην Εκκλησία όλοι είναι μέλη του ενός σώματος και υπάρχει αλληλεξάρτησικαιαλληλοβοήθεια.
Όμως, περιμένει από όλους μας να προοδεύσουμε στην πνευματική ζωή και να τον
πλησιάσουμε όσο γίνεται περισσότερο. Είναι ζηλωτής ο Θεός, τα θέλει όλα από
εμας, και εμας τους ίδιους. Τότε και το έργο μας μέσα στην Εκκλησία θα έχη φως
και θα μεταλαμπαδεύεται και στο περιβάλλον μας.
Η Εκκλησία είναι μία λατρευτική κοινότητα. Λατρεύουμε
τον αληθινό Θεό, αγαπαμε τον Θεό και τον πλησίον μας, ενωνόμαστε με τον Θεό και
τους αδελφούς μας, θεραπευόμαστε από τις αρρώστιες κυρίως της ψυχης, χαιρόμαστε
που ο Θεός μας κάνει την χάρη να γίνουμε παιδιά Του και να φωνάζει μέσα μας το
Άγιο Πνευμα «Αββα, ο Πατήρ».
Είναι μεγάλη
υπόθεση να έχουμε τον Θεό Πατέρα. Στις ημέρες μας, λόγω των διαζυγίων και των
οικογενειακων προβλημάτων, πολλοί άνθρωποι έχουν πρόβλημα με τον βιολογικό τους
πατέρα και είναι δύσκολο να πουνε και το
«Πάτερ ημων». Η δυσκολία επί της γης μεταφέρεται και στην σχέση μας με τον
Ουράνιο Πατέρα. Έτσι μερικοί καταφεύγουν στην απρόσωπη θεότητα των ανατολικων
θρησκειων (που λειτουργει ως ψυχοναρκωτικό), άλλοι στον σαδιστή θεό του ισλάμ
(για να ικανοποιήσουν την επιθυμία τους για δόξα, πλούτη, ηδονές) και άλλοι
αναζητουν το νόημα της ζωης στις ηδονές αυτου του κόσμου, που λειτουργουν και
αυτές ως ναρκωτικά.
Αλλά η ψυχή του ανθρώπου είναι έτσι κατασκευασμένη
ώστε να μην ικανοποιειται από ψεύτικες θρησκειες ή από τις ηδονές αυτου του
κόσμου. Η ψυχή μας ζητα το απόλυτο και το απόλυτο μόνο ο Χριστός μπορει να μας
το δώση.
Ας ανταποκριθουμε κι εμεις στο προσωπικό κάλεσμα που
μας κάνει ο Θεός, ώστε αφου καθαρίσουμε τον εαυτό μας από τα πάθη, να γίνουμε
κι εμεις κατά τον δυνατόν ψαράδες ανθρώπων. Ο Χριστός μπορει να μας θεραπεύση,
μπορει να μας καταστήση φως για τους συνανθρώπους μας που βρίσκονται στο
σκοτάδι των παθων και της άγνοιας της Αλήθειας, μπορει να μας κάνει μικρούς
προφητες, δηλαδή να λέμε τον Λόγο του Θεου στους γύρω μας.
Βέβαια, δεν γινόμαστε αυτόκλητοι προφητες, ούτε
παριστάνουμε τον δάσκαλο στους άλλους, ούτε τον σωτηρατους,όπωςκάνουνπ.χ.οιαιρετικοίπροτεστάντες,
αλλά έχουμε υπ΄όψιν αυτό που λέει οΆγιος Γρηγόριος
ο Θεολόγος: «Καθαρθῆναι δεῖ πρῶτον, εἶτα καθᾶραι·
σοφισθῆναι,
καί οὕτω
σοφίσαι· γενέσθαι φῶς, καί
φωτίσαι· ἐγγίσαι
Θεῷ, καί
προσαγαγεῖν ἄλλους·ἁγιασθῆναι,
καί ἁγιάσαι...» (PG 480, 25).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου